Maandag 3 September

3 september 2018 - Sydney, Australië

Ons Hotel

Na een goede nachtrust en een lekker ontbijt gingen wij rond 8.45 uur op pad. Beide uitgerust met heuse wandelschoenen en rugtas met poncho's paraplu's en versnaperingen. We vallen op die manier niet op tussen alle vooral chinezen toeristen, zeker niet als ik ook mijn mooie nieuwe fotocamera nog op me borst heb hangen. Vandaag hebben we een excursie geboekt :

Sydney Harbour Cruise,Taronga Zoo en Sky Safari.

We moesten eerst een half uurtje lopen naar de haven Pier 26 om op te stappen.

Google maps dacht dat we beweging nodig hadden dus werd dit geen half uur maar een uur😀 Geen probleem eerste cruise was al vertrokken dus tijd voor een cappuccino en sanitaire stop.

Onze bootIn de verte zagen we de boot waarmee we gingen al aankomen. We werden door de mevrouw vriendelijk welkom geheten en alko had er direct een vriendin bij....Hello Mij Darling zei ze.😍

De tocht voer ons langs de bekende Harbour bridge, Opera House natuurlijk een Luna Park en als eind bestemming THE Zoo. Wat een prachtig uitzicht , ik zou zeggen bekijk de foto's als ze geüpload zijn.Harbour BridgeOpera houseLuna park

Eenmaal van de boot moesten we met de kabelbaan naar boven .De entree van de dierentuin is helemaal bovenop de berg en loopt via flinke hellingen en dalingen. Kortom top met onze wandelschoenen. Als eerste gingen we bij de koala,s kijken opgekrult in de bomen waren ze aan het slapen. KoalaKangarooPrachtige beesten om te zien en voor ons ook de eerste keer in het echt.

Daarna zochten we de weg naar het Australian Walkabout. En ja hoor daar waren de Kangaroos in vele soorten en maten . Je liep zo langs ze heen zonder hekken er tussen. Geweldig....Maar wat alko wilde dat ging toch echt niet😂  Kijk ze zitten met elkaar

We vervolgende onze wandeling in dit pracht aangelegen park langs vele mooie dieren zoals vogels ,pelikanen,beren,tijgers,giraffen,olifanten etc.

Olifant uit bali 19 jaar oudDeze was pissigLief poesje toch😀PelikaanHelaas was het weer aan het veranderen en uiteindelijk moesten we echt schuilen voor de stortbui die naar beneden kwam. Handig dan dat we de overlevingskans tas hadden😀Met de kabelbaan

Uiteindelijk hadden we alles bewonderd en konden we met de kabelbaan weer naar beneden om daar op te stappen op de boot die ons terug voer.Klaar voor de boot tocht

Toen begon de wandeling terug naar het hotel weer. Onderweg bleek de st Mary kathedraal geopend te zijn dus daar een kaarsje gebrand voor alko zijn moeder.St Mary kathedraalKaarsje branden voor Riet💋

Moe maar voldaan kwamen we weer in het hotel waar het zeker tijd was voor een wijntje en wat lekkers.

1. Margot:
    3 september 2018
    Oh wat een mooie dag hebben jullie gehad zeg. Jammer van de regen maar wat je gezien hebt is super. Kijk maar uit straks heeft Alko een heel harem achter zich aan 😜😂.
    Slaap lekker straks en op naar de volgende mooie dag 😘😘💤💤
  2. Auk de Groot:
    Mooie dag geweest ,leuk en gelijk sjans die Alko
    Leuk koala's en al een kangaroe gezien?
  3. Sytse:
    3 september 2018
    Heerlijk zo'n ontspannen dagje in de Zoo.
    Alsof Artis niet genoeg is. 🙃 Maar dit is echt anders natuurlijk.
    Mooie foto's. Als jullie zo door gaan wordt het een heel dik fotoalbum.
  4. Mien rutte:
    3 september 2018
    Kijk maar uit straks moet je alleen terug 😂😂😂😂
  5. Bianca:
    Of een riempje kopen 😅😅
    Jullie hebben heel wat gedaan op 1 dag nu uit rusten en morgen weer op pad
    Dikke 💋
  6. Barbara Rietkamp:
    3 september 2018
    Leuk die foto's. Voor Wim mijn man allemaal herkenbaar maar ik ben nooit zo ver van huis geweest. De dierentuin is ook leuk...doet mij denken aan de dierentuin in Inssbruck..Opeens lag daar een beer achter glas met een kop van wel 1 meter. Brrrrr ik schrok me een hartverzakking. Dan zijn die koalas en de andere dieren leuker. Groetjes.
  7. Elly:
    3 september 2018
    Wat leuk dat we op deze manier met jullie mee kunnen reizen. Lange reis geweest, maar echt de moeite waard en jullie gaan niet voor 1 weekje. Voor Alko met 'n Kangaroe in zee gaat, hij heeft vast wel gezien hoe hard ze schoppen en hoog ze springen, ha ha. Ik weet niet wat erger is. Wat zullen jullie genieten en zoveel indrukken. En die voetjes kunnen 's avonds omhoog, komen ze weer lekker bij. Genieten zeg. Elly
  8. Ria:
    3 september 2018
    wat hebben jullie tot nu toe al veel gezien, en prachtig foto's gemaakt zo kun je later op terugzien.

wat zijn koala's snoezig om te zien, prachtige dieren
    wij genieten elke keer weer met jullie mee.
    slaap ze en groetjes
  9. Tonnie:
    3 september 2018
    Zo te lezen genieten jullie volop van wat Sidney te bieden heeft. Leuke foto's.
  10. Paul:
    3 september 2018
    Alko wilde boksen met die roes hahaha
  11. Mama:
    3 september 2018
    Wat een geweldige ervaringen allemaal nu uit rusten en morgen weer op pad kus mama
  12. Josef&annie:
    4 september 2018
    Looks like you had a lovely day Keep on enjoying your trip
  13. Louis en nanna:
    4 september 2018
    ziet er goed uit daar have fun
  14. Johan Rozeboom:
    4 september 2018
    Prachtig, erg mooie foto's van Tellingen😁😁
  15. Jenny:
    5 september 2018
    whahahaha, ja klopt, iedereen noemt je darling or love, is in begin even wennen :P hihihi schitterende dag geweest, ag buitje voor de stof, en dan weer vrolijk verder. Al iets typisch Australisch ( ozzie ) gegeten? leuk om dit allemaal zo te kunnen volgen en lezen. Kijk alweer uit naar het volgende.... enjoy and have fun MATE :P hihihih
  16. Wil:
    5 september 2018
    Nou nou wat zien jullie veel zeg. Fijn dat jullie zo genieten.