Maandag 17 September

17 september 2018 - Daylesford, Australië

Jawel het was vandaag weer vroeg dag. 6 uur de wekker en een uur later vertrokken we met de auto naar Alida en Peter . Na een klein uurtje waren we bij ze en met elkaar vertrokken we voor een rit van 2,5 uur. Door vele velden vol met olie planten velden met aardappels maar ook schapen en koeien. Wat een ruimte en wat een uitzicht gaf dat ongelofelijk zoveel ruimte. Je moet geen hartaanval krijgen zei alko want je buren wonen zoveel verder dan ben je al dood😀 Kopje suiker lenen bij je buren is ook een hele onderneming in Australië 😂

Maar nu hadden we een ander doel voor ogen.

Josef ging met ons THE Great Ocean Road Tour rijden. We kwamen aan het het eerste zicht op de oceaan vonden

we al geweldig. De start van ....THE Great Ocean Road TripDe start van....THE Great Ocean Road Trip

We wisten natuurlijk niet wat er nog komen zou. Kortom eerst tijd voor koffie en wat lekkers en daarna weer verder. We reden van uitzicht plaats naar uitzicht plaats en steeds weer was het een verrassing wat we te zien kregen .THE Great Ocean Road TripOn THE beach met AlidaGekkie

De namen kan ik niet allemaal onthouden maar een ding weet ik nog wel dat was The Londen Bridge. Londen bridgeLonden bridge

Super gaaf om te zien en dan het verhaal dat het open gedeelte is weg geslagen en er 2 mensen met een helicopter gered moesten worden. Je kan het je niet voorstellen. Nu zijn er prachtige loop bruggen en trappen naar uitzichtpunten gemaakt,maar zoveel jaren geleden was dat er niet liep men op de stenen zelf.

Dit was het voorgerecht zei Josef we gingen door naar het hoofdmenu van de dag ...... De 12 apostelen. Vol frisse moed stapte we weer in en Josef bracht ons daar heen. Ook daar waren weer erg veel chinezen toeristen te zien,maar we kwamen voor de 12 apostelen. Nou ja wat ervan over is zal ik maar zeggen. Maar ook dit was weer prachtig. 2 van de 12 apostelen12 apostelenSamen bij de 12 apostelen

Inmiddels was het al middag geworden en we vertrokken weer naar het volgende stukje van de dag. The Bush zoals Alida zo mooi zei. Gaaf THE BushLijkt wel centerparcsSamen in de boom

We liepen een bos in met meter hoge bomen in verschillende vormen .maar ook loopbruggetjes,deed me erg denken aan centerparcs de park plaza😀 Uiteraard werden we door Alida nog even op de foto genomen in de boom. Ja dat hoort erbij altijd leuk voor later.

We  vervolgde onze weg naar een dorpje en hebben daar heerlijk gegeten. Waren we wel aan toe ook zal ik maar zeggen. Rond 17 uur begonnen we aa onze terug weg. Dit was een route langs de kust en door de bergen met een heleboel slingerweggetjes . Je mocht daar gewoon 80 rijden maar we hadden een paar chinezen voor ons die niet harder reden dan 35 km ,snap dat je misschien angstig bent maar nu waren ze echt een gevaar op de weg. Gelukkig kon Josef ze eindelijk passeren. Inmiddels werd het al wat donker en dan moet je goed opletten dat er geen kangaroo over de weg heen schiet. Helaas hebben we er vandaag meerdere dood langs de weg zien liggen. Na ruim 3,5 uur rijden waren we weer thuis. Zoals Josef zei 750 km gereden en heel veel gezien van een klein deel van Australië.

Maar het was echt de moeite waard. Kortom weer een super mooie dag gehad😀

1. Margot:
    17 september 2018
    Oh Miranda wat prachtig ziet het eruit zeg! Ja die Chinezen zijn overal he, moet idd geen gevaar op de weg opleveren. Wat zielig dat er zoveel doodgereden kangoeroes langs de weg lagen. Wel een afstand afgelegd zeg. Maar dan zie je ook wat. Fijn dat je zelf niet hoefde te rijden, kon je mooi genieten 👍👍
  2. Tonnie:
    17 september 2018
    Weer een mooi stuk van het prachtige Ausralië dat jullie aan je lijstje van mooie dingen kunnen toevoegen.
  3. Ria:
    17 september 2018
    Was weer een prachtige dag voor jullie,en je hebt alles weer mooi weergegeven en met mooie foto's.
  4. Auk de Groot:
    17 september 2018
    Wat een mooi land zeg en wat zullen jullie genieten
  5. Sytse:
    17 september 2018
    Ik heb in Schotland veel rijervaring opgedaan op slingerende 80 km wegen.
    Pas op de thuisreis had ik ook tijd om iets te zien.
    Maar in Australië is het gebruikelijk dat je 2 of 3 uur moet rijden voor een bakkie koffie bij familie of vrienden.
    De kust is heel erg mooi zie ik op jullie foto's. Iets anders als Langevelderslag.
    Wat een heerlijke vakantie hebben jullie !
  6. Ferry:
    17 september 2018
    Mooi hoor was en fantastische dag zo te zien👌
  7. Mama:
    17 september 2018
    Dat waren weer heel veel kilometers maar wel mooi hoor en leuk zo met de hele familie gezellig hoor nu maar uitrusten voor morgen mama
  8. Elly:
    17 september 2018
    Wat hebben jullie toch 'n fantastische reis. Heel wat te verwerken zo. Prachtig allemaal en wat fijn dat het zo goed gaat bij de familie. Zo zie je maar weer. Pluk de dagen nog hoor.
  9. Josef&annie:
    Nice day. 750 kilometres of beauty
  10. Paul:
    18 september 2018
    Flinke dag 750km, van huis tot ver voorbij Parijs, en jullie doen dat in 1 land haha
  11. Leny Hessels:
    18 september 2018