Dinsdag 4 September

4 september 2018 - Sydney, Australië

Bij de eerste zonnestralen schoten wij ons bed al uit. Vandaag staat er een excursie gepland waarbij we al om 7.10 werden opgehaald.Met de bus in toer

Sydney City Harbour&Bondi Beach with Rocks Walking.

Keurig op tijd werden we opgehaald en we hadden een vriendelijke chauffeur die ook nog eens leuk en veel vertelde. Voor zover we het allemaal konden volgen werd wel al snel duidelijk dat Engeland een grote rol heeft gespeeld in de opstart van Sydney.

We kregen als eerste een rondleiding bij THE Rocks ,zoals je ziet staat alko vooraan om het goed in zich op te nemen.Rondleiding THE RocksGoed opletten hoor

Ik als fotografe alias van tellingen maakte kiekjes in overvloed.

Zie daarom ook het album van 4 september.

Na de wandeling en uitleg bij THE Rocks reed onze chauffeur ons weer verder.

Er volgde meerdere mooie monumenten.Monumenten op de route

Zoals je ziet....Ouderwets ziekenhuis

Waaronder dit ouderwetse ziekenhuis.

We vervolgde onze weg naar een mooi uitkijkpunt voor wat prachtige foto,s met uitzicht oo de Harbour bridge en opera house.Uitzicht Harbour bridge

Zo prachtig om te zien je blijft ernaar kijken.

we vervolgde onze weg naar Bondi Beach het strand van Sydney waar je geweest moest zijn.

Natuurlijk nu niet druk maar in de zomer kun je er bijna niet komen vooral surfen is hier erg in.Bondi beachBondi beach

Gelukkig was er hier ook tijd voor een sanitaire stop en voor  een versnapering Tijd voor koffie

Toen begonnen we aan ons laatste stuk van de rond rit.even naar de andere kant zodat je ook kan zien hoe de mensen buiten de stad wonen.

en natuurlijk nog een foto moment bovenaf de berg. Gewoon prachtig.Samen met dit prachtige uitzichtFotomoment tijdens de toer

Onze chauffeur kreeg er geen genoeg van en nam ons mee na de volgende plek. Botanic Garden. Met wederom foto,s schieten

.Botanic garden Rotsen

Special stoel genaamd....Uitleg van de stoel

Zoals jullie zien was het meer dan de moeite waard.rond 12.30 werden we weer afgezet bij Darling Harbour. Als je over de brug gaat dan heb je alleen maar eet tenten.aan de andere kant van de brug Vol met winkels. De brug van Darling Harbour

als of we nog niet genoeg gezien en gelopen hadden besloten we op eigen gelegenheid gewoon verder te gaan. Het was tenslotte nog vroeg en de zon scheen....Je bent niet elke dag in Sydney 😀

Het plan was als volgt,weer terug lopen naar de winkel bij Syney Eye voor wat soeveniers. En daarna door naar de Harbour Bridge om deze zelf ook op te gaan.

nou we hebben het gedaan😀Harbour bridge beklommen samen

En toen dachten we het is wel mooi geweest voor vandaag. Onderweg lopend kwamen we een gebouw tegen dat we al een paar keer waren gepasseerd. Het was het art house vol met prachtige kunst. Nou dat pakken we ook gewoon nog even mee zei alko. We komen thuis natuurlijk altijd in een museum zei ik... Art galaryArt galaryArt galarywees eerlijk het is best mooi,maar was toch vooral blij dat er een restaurant zat waar ze koffie schonken. Toen kwam het moeilijkste weer opstaan en naar hotel lopen wetend dat er nog een trap aan komt met 112 tredens.

Echt een killer na zo een dag.De trap naar hotel

1. Sytse:
    4 september 2018
    Jullie zijn echte toeristen. Kom je wel genoeg achter die camera vandaan om ook te genieten. Leuk voor ons en later maar NU moeten jullie genieten. 🙃
    Overigens, je schrijft leuk. 👍🏻
  2. Mama:
    4 september 2018
    Wat een dag weer prachtig hoor allemaal nu maar uit rusten en dan kijken we weer uit naar het volgende programma veel plezier voor jullie beiden mama
  3. Tillie van Rijn:
    zo herkenbaar mooi
  4. Leny Hessels:
    Prachtig
  5. Bianca:
    Wat een mooie foto's....
    Je heb je nieuwe hobby helemaal gevonden 📸...
    Ja Bondi Beach prachtig strand ik keek altijd die serie op tv.....
    Dikke 💋
  6. Ingrid:
    4 september 2018
    Wat een belevenissen. Geweldig wat jullie zien en ervaren! Geniet maar goed en vergeet niet te ruiken en te luisteren. Aan de andere kant van de wereld zal dat toch ook anders zijn. X
  7. Auk de Groot:
    4 september 2018
    Prachtige foto's jullie beleven zo veel moois xxx
  8. Ria:
    4 september 2018
    je beschrijft het prachtig en niet te vergeten je maakt hele mooie foto's.
    volgens mij smaakt de koffie en lekkers jullie wel.
    groetjes xx ria
  9. Margot:
    4 september 2018
    Wat zien jullie veel! Moet ook wel want je komt er tenslotte niet elk jaar. Leuk reisverhaal met mooie foto's. Dus Alko neemt thuis een museumjaarkaart?? 😜
    Veel plezier en geniet 👍😘😘
  10. Tonnie:
    4 september 2018
    Jullie besteden jullie tijd goed met natuur en cultuur.
  11. Louis en nanna:
    4 september 2018
    Wel veel gezien in 1 dag en dan die treden voor naar het hotel, echt iets voor ons hahaha.
  12. Annemieke:
    4 september 2018
    Super leuk om te zien en te lezen. Bekende plekjes voor mij, ik wil ook!!! Blijf lekker genieten van al het moois.
  13. Jenny:
    4 september 2018
    Owwww, echt super om alles te zien, jaaa bondi is het zomer seizoen afgeladen. Heerlijk om via deze blog jullie belevingen en ondernemingen te volgen. Kijk nu al uit naar de volgende avontuur. Heerlijk van alles zoveel mogelijk genieten, is nog zoveeeel te zien.
    Veel plezier.
  14. Annemarie Rekmans:
    5 september 2018
    Wauw wat geweldig dat jullie dat allemaal meemaken mooie foto's
  15. Annie and josef:
    6 september 2018
    Sydney Harbour, The Rocks, and Bondi Beach! You really are seeing the best of Sydney!
  16. Peter philippo:
    8 september 2018
    Prachtig allemaal, wat zullen jullie genieten van deze mooie vakantie