Huttenheugte van 2 Novt/m 9 nov

7 november 2020 - Dalen, Nederland

Maandag

Vandaag gingen we van het ene lintje van het land bijna naar het andere puntje. Wel ruim 300 km moesten we rijden. Was voor de honden toch ook een hele trip. Rond half 3 kwamen we aan op het park. We mochten nog niet met de auto erop en kregen te horen dat we vanaf 15 uur in het huisje mochten maar natuurkijk waren we nieuwsgierig en liepen we vast naar ons huisje. Bij binnenkomst viel het op dat het wel oud was maar wel netjes en schoon. Nou dan is het al gauw goed denk ik maar weer. Honden waren ook helemaal blij en gingen meteen op onderzoek uit. Al die bladeren die er overal liggen fantastisch vonden ze het. Deze dag stond in teken van inpakken en weer uitpakken. Nou dat was ook voldoende hoor. We kochten nog even spinazie en purée in de winkel en toen was het wel mooi geweest.

Dinsdag

Vanmorgen als eerste maar eens kijken of we buiten het park wel wat konden lopen met de honden. We troffen een route door de weilanden heen waar ze even konden uitrazen. Heerlijk voor ze. Later zijn wij op de fiets gegaan. Knooppunten aan gezet maar dat ging niet helemaal goed we mistte nr 25 en kwamen verkeerd uit. Aangezien mijn rug niet helemaal top is besloten we richting Coevorden te gaan. Daar wat boodschappen gedaan en toen weer terug. We hadden gereserveerd om te zwemmen. De wildwaterbaan was onze keus. Super leuk om te doen maar je mist toch de sfeer van de mensen die normaal ook aanwezig zijn. Je bots tegen niemand op en je heb alle ruimte. Dan dan wel weer. Na een half uurtje waren wij er klaar mee en gingen weer richting het huisje  We hebben heerlijk  gegeten van allerlei tapas en kippen kluifjes en stokbrood. Nou we hadden genoeg hoor.

woensdag

Nu dachten we de route te gaan lopen op het park rondom de vis vijver. Erg mooi hoor en toch uiteindelijk nog bijna 3,5 km. Daarna weer op de fiets. Nu gericht naar een woon winkel outlet in Coevorden en even het centrum in. We vonden een leuke winkel waar ze metalen wanddecoraties verkochten. We waren er alle twee  meteen weg van dus hebben er een uitgezocht voor thuis boven de eettafel bank. Was nog even een gedoe om het in de doos mee te nemen op de fiets. Maar is gelukt op alko ze stuur. Vanavond hadden we eerst een borrel met nog tapas hapjes en later verse boerenkool. Was weer top.

Donderdag

We voelen ons vandaag een beetje down. Door de nieuwe maatregels zijn er weer meer dingen niet mogelijk en hierdoor heeft het voor de kids geen zin om te komen. We mogen niet met elkaar naar buiten en zwembad is nu ook dicht kortom het is jammer maar is niet anders. Heb geprobeerd om het weekend om te boeken maar ook dat is helaas niet mogelijk. Daarom toch beter dat de kids thuis blijven. Vanmorgen even lekker gewandeld met de honden ze vonden het weer fijn, Verder maar een dagje even thuis blijven. Is wel prima zo.

Vrijdag​​​​​​​

Vandaag zijn we een grote fiets tocht gaan maken. Volg de borden naar Emmen en als je er niet helemaal meer uit komt raadpleeg Google. Het resultaat was top. Even in Emmen een paar mondkapjes voor alko gescoord en vervolgens via nieuw Amsterdam weer terug gefietst. Uiteraard even wat boodschappen gehaald voor het avond eten en een lekkere kersen vlaai. Johan en Ria kwamen dit weekend langs en waren er bijna. Gezellig even met elkaar een weekendje hier doorbrengen. Na de koffie en gebak zijn Ria en ik wezen wandelen met de honden een grote ronde heerlijk was het nog. Als maaltijd hadden we verrukkelijke hete kip met Turks brood en krieltjes en Sla. Het smaakte goed en was natuurlijk weer te veel. In de avond  met elkaar tv gekeken naar The Mask Singers.

Zaterdag

De zo’n scheen vanmorgen meteen al en het zag er zo lekker uit. Dus na een kop koffie en schaal yoghurt gingen we op pad. Heerlijk een hele grote wandeling met de honden. Bij thuis komst smaakte de warme koffie goed en we hadden echt zin om samen weer naar buiten te gaan. Daarom deden we dat meteen, hup op de fiets. De route van gister vonden wij zo leuk dus die hebben we weer gemaakt. Met wederom een stop in Emmen voor een heerlijk broodje kip en een paar boodschappen in Nieuw Amsterdam . Onze billen waren blij dat we thuis waren maar inmiddels waren we toch ook wel koud geworden. Dus warm worden met koffie en gebak en daarna een borrel. We hebben vanavond gegourmet Wat ons prima smaakte.

Zondag

Ook neen we weer op en zag het weer er top uit. We hebben genoten van een ontbijt en zijn toen gaan fietsen. Knooppunten route gezocht die uiteindelijk uitkwam in Coevorden. Het was prachtig. In Coevorden hebben we heerlijk in de buitenlucht gegeten bij een snackbar en daarna langs de tante van Johan. Ze was niet thuis zei de buurvrouw dus eerst nog maar even paar boodschappen doen. Maar wat een verrassing daar liep ze. Ze was erg verrast en nodigde ons uit voor koffie. Natuurlijk deden we dat. Maar eerst nog even een mooie planten zeul en wand rek gescoord. Het was een gezellige middag. Thuis stonden onze vrienden Lotte en Saartje ons al op te wachten. Dus eerst een blok om en toen uitgeblust op de bank. We hebben de dag van de restjes dus we aten van alles wat.

Vakantie is weer omgevlogen  morgen weer terug naar onze meisjes😀