Maandag 10 September

11 september 2018 - Adelaide, Australië

Daar gingen we dan om 6 uur in de ochtend richting de ophaal plaats. Er kwam een kleine personen bus aan en die bracht ons met ruim 2 uur rijden naar de Ferry toe.Wachten voordat we de Ferry optochten

En zoals velen weten gingen we alko en de kangaroo,s Alko met ze kangaroo

Ik had mezelf gewapend met pillen en de overtocht zo zo een 45 minuten zijn dus ik dacht dat moet lukken. Daar aangekomen stond er een grote toeringcar te wachten met een vriendelijk chauffeuse die tevens onze gids was. Allemaal ingestapt en de tocht kon beginnen. Eerst moesten we ruim 1,5 uur rijden door een prachtig landschap waarbij het meteen al duidelijk werd dat het een totale andere wereld was. Er wonen maar 4500 mensen op dit eiland en van stoplichten zebra,s of rondtondes hebben ze nooit gehoord. Begrijp ik ook wel je bent daar vooral alleen op de weg met hooguit wat Kangaroos,,vogels ,egels,wilde katten en slangen. Maar gelukkig daar kwam onze eerste stop.

Seal Bay .

Hier stond een ranger ons op te wachten en kregen we uitleg wat we gingen doen. Een wandeling richting het strand. Onderweg konden we soms wat zeehonden tegen komen. Houdt dan in ieder geval 10 meter afstand en laten we als groep bij elkaar blijven. We hadden in onze bus ook een groot deel chinezen mensen die moeite hadden met de regels zal ik maar zeggen. Dus alko en ik hebben ook hierom samen veel lol gehad. Nou kijk zelf naar de foto,s dat is toch echt fantastisch Stop 1 Seal BaySelfie Seal BayStop 1 Seal BayKijk een hoe prachtig😀

Uiteindelijk hadden we genoeg gezien en vervolgde we onze weg verder. Aangezien we al een poos onderweg waren was de volgende stop een bistro. Hmmm even samen wat eten. Tafel stonden gedekt en de borden mocht je komen vullen.Lunch Time

Daar waren we wel aan toe. Laatste hap naar binnen en weer door.... Op naar de Koala Walk Onderweg kwam we eerst nog wat Kangaroos tegen. Elke keer met een stuk of wat bij elkaar. Ze schijnen vooral gras te eten en tegen einde van middag heb je de meeste kans dat ze te voorschijn komen.Daar zijn de Kangaroo,s,langs de weg, de stops en bij stop 3 Handson Bay wildlife Sanctury

We kwamen aan en ook hier stonden onze gidsen al klaar om ons alles te vertellen over de koala,s  We gingen met elkaar het park in om ze te spotten hoog in de bomen opgekrult op een tak. Dat was goed kijken en hopen dat je het op de foto goed ziet.Stop 4 Koala WalkStop 4 Koala Walk

Na een wandeling waar we tientallen koal,s hebben gezien ver logde we onze trip weer.

We gingen naar de Remarkable Rocks.The Remarkable RocksTHE Remarkable RocksStop 5 Remarkable RocksStop 5 Remarkable RocksGeweldig

En als of nog niet genoeg moois hadden aangecshouwd werden we ook nog even uitgezet bij Admirals Arch. De zeehonden lagen daar op de rotsen. Eerst hadden we het niet eens door waren betoverd door de schoonheid van het water rotsen zonlicht etc. Maar toen viel ons oog op dit schatje.Helemaal aan het poseren voor onsStop 7 Admirals ArchStop 7 Admirals ArchStop 7 Admirals Arch

Dit was onze laatste stop voordat we weer richting de Ferry gingen. De tijd vliegt als je het naar je zin heb. We hadden nog een rit van ruim 1,5 uur voordat we bij de Ferry waren. Aan de overkant stond onze chauffeur al op ons te wachten. De bus was weer vol geladen met toeristen die allemaal het liefst zo snel mogelijk naar huis toe wilde. Waar wij niet op hadden gerekend is dat deze chauffeur eerst nog een paar dorpjes afreed om daar de brievenbussen te legen. Bij de eerste dachten we oke dat zal kunnen,maar na nummer drie werkte het wel op onze lach spieren.

Je kan je toch in Nederland niet voorstellen dat de chauffeur van de bus ook de postbode is😜

1. Tonnie:
    MOOI!!!
  2. Leny Hessels:
    Wat bijzonder allemaal.Prachtig!
  3. Carla lammers:
    11 september 2018
    Je schrijft prachtige verhalen ik lees ze met plezier
  4. Annemarie Rekmans:
    11 september 2018
    Geweldig verhaal en prachtige foto's
  5. Saskia:
    11 september 2018
    Wateren moois allemaal daar, wat een top vakantie hebben jullie
  6. Josef&annie:
    Nice day it seems
  7. Mien rutte:
    11 september 2018
    Wat een belevenis mooi hoor
  8. Ria:
    11 september 2018
    het is elke weer leuk om jullie verhalen te lezen, net of wij een beetje met jullie meereizen.
    Gr Ria
  9. Auk de Groot:
    11 september 2018
    Prachtig land daar zeg jeetje wat een belevenis
  10. Jolanda:
  13. Tillie van Rijn:
    geweldig
  14. Elly:
    11 september 2018
    Wat hebben jullie veel indrukken en te verwerken deze dagen. allemaal geweldig wat jullie doen. Vroeg op, op sjouw. laat terug. Maar er wordt alles uit deze vakantie gehaald wat mogelijk is als ik het zo zie allemaal. Super hoor.
  15. Renata:
    Ik hoor je lachen!
    Wat een schoonheid avontuur en plezier 😎
  16. Sytse:
    11 september 2018
    Weer een mooie trip geweest. Erg toeristisch maar als je in korte tijd veel wilt zien is dit de enige manier. En praktisch zijn ze wel. Post ophalen ! Hoe kom je er op. 🤣 Straks mogen jullie nog een postwijkje lopen 🤣.