Donderdag 6 September

6 september 2018 - Sydney, Australië

Onze laatste dag is aangebroken dus alles weer keurig ingepakt...

..Koffers weer gepakt voor vertrek

Dus weer vroeg de wind even uitschenken op de wandeling kan van start.  Deze keer even de trap naar beneden benoemen om te laten zien dat we dat ook doen. Maar dat is natuurlijk een makkie.Trap nu naar beneden

We werden verwacht voor een rondleiding door het opera house. Van buiten al meerdere keren gezien maar van binnen. Nou dan kom je daar en wat zien we als eerste .... Heel veel trappen ha ha ha . Maar we hebben onze ogen uitgekeken hoe ze dat opera house hebben ontworpen en gemaakt. Kijk zelf maar naar de foto's van vandaag gewoon ongelofelijk mooi. We hadden de mazzel dat we in de concert zaal mochten kijken waar gerepeteerd werd. Het was jammer dat we daar weer weg moesten zo mooi. Als we langer hadden gebleven had ik zeker naar een voorstelling gegaan.Kunstwerk

Na rondleiding gingen we aan de wandeling naar de pier. Daar moesten we opstappen voor de rondvaart om walvissen te spotten. Ik had direct al reis tablet ingenomen omdat ik weet dat mijn maag niet zo sterk is. Maar helaas het ging niet goed,ik blij dat ik een zakje had...

Toen op de boot....zo ziek als een hond ondanks de reistabletten

En waar was alko ach rondje lopen om te zien of hij walvissen kon zien. Nou jammer die zag hij niet wel dolfijnen.

Dolfijnen gespot

Ook erg leuk. Ze kwamen nog langs met gratis entree kaarten dat je nog een keer terug mocht komen omdat ze je de walvissen niet hebben kunnen laten zien. Ik blij dat we weg gingen.... Echt doe het nooit meer😀

Na deze geweldige ervaring zijn we terug gelopen naar het hotel koffers gepakt en rond half 5 hadden we de trein naar de blue Mountains.Op naar katoombaDaar is onze treinHeel comfortabel

We zijn inmiddels aangekomen in ons hotel in katoomba. Via de achterdeur konden we naar binnen. Codes gehad van de locker die buiten hing met daarin onze kamer sleutel en de code van de achter deur. Wat een ervaring.... Maar alles weer gelukt. Nu op pad om wat te eten...

Buy buy Sydney Hello Katoomba

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Louis en nanna:
    6 september 2018
    alko weer zeker ielegaal via de achterdeur binnen komen hahahahaha have fun
  2. Paul:
    6 september 2018
    Kon ik maar mee in je rugzak😶
  3. Sytse:
    6 september 2018
    Veel traplopen maakt geen zee-benen dus. Aan de railing staan en kijken naar de horizon kan helpen. Gelukkig in de trein geen probleem. Ben benieuwd naar wat komen gaat. Wat hebben jullie gedaan om achterlangs het hotel in te moeten? 😉
  4. Margot:
    Mooie foto's zeg!
    Wat erg he dat je maag niet mee werkt.
    Netjes dat ze nog een compensatie aanboden omdat de walvissen een dagje vrij hadden. Het opera house zal idd erg indrukwekkend geweest zijn. Leuk dat ze er aan het oefenen waren, proef je wat meer van de sfeer. Veel plezier in katoomba. Zou nu wel de voordeur gebruiken haha
  5. Tonnie:
    6 september 2018
    Mooie foto's van het indrukwekkende opera gebouw. Jammer dat de walvissen zich niet lietenzien, want ik weet zeker dat als je ze gezien had je je maag op slag vergeten was.
    Veel plezier in de Blue Mountains. Jullie zijn door al die trappen vast al goed voorbereid op stijgen en dalen
  6. Kristin:
    6 september 2018
    Wat een super leuke verhalen over jullie belevenissen. Gezellige foto's ook. Ben zelf nooit in het opera house geweest. Het stond in mijn tijd nog in de steigers. 1973. Waar blijft de tijd. Wel vaak over de Harbour bridge gereden. 10 cent heen en terug.
    Geniet van jullie heerlijke vakantie. En leuk dat jullie ons laten mee genieten.
  7. Elly:
    6 september 2018
    Hele belevenis die verhalen van jullie. Die aanwinst van Alko past natuurlijk niet in de koffer. gaat hij met de boot terug, dat lukt en misschien walvis spotten onderweg, ha ha.
    Goed dat je het allemaal zo goed bijhoudt wat jullie doen. Echt veel en reuze mooi.
    genieten he. Elly
  8. Mama:
    6 september 2018
    Jammer dat je maag van streek was maar goed dat je in de trein weer een beetje kon bij komen ziet er netjes uit hoor jullie Kameroen dan zit jullie eerste week er al weer op war gaat het toch snel de tijd met die vele lndrukken en moois dat jullie allemaal te zien krijgen dikke kus mama
  9. Barbara Rietkamp:
    6 september 2018
    Dank jullie wel voor je leuke reportage! Zo kan iedereen meegenieten echt leuk. Zo kan je later ook nog lang nagenieten

Op naar de volgende avonturen. Groetjes veel plezier verder !
  10. Bianca:
    6 september 2018
    Het zit zeker in de familie die zee benen 🤢🤮
    Nu op naar een nieuw avontuur
    Veel plezier
    Dikke 💋
  11. Josef&annie:
    7 september 2018
    Shame you didn't see some whales Enjoy the blue mountains 🇦🇺😁
  12. Auk de Groot:
    7 september 2018
    Wat een avontuur geweldig jammer van dat zakje 😂
  13. Jolanda:
    7 september 2018
    Supergaaf allemaal ! Heel leuk om mee te beleven !
    Maar wat veel klimmen en wandelen ! Ik zou dat niet meer kunnen hoor ......