Donderdag 13 September

14 september 2018 - Melbourne, Australië

Vandaag was een spannende dag ,We gaan n.l op pad met 2 half zussen van mijn schoonmoeder Riet. Voor degene die het verhaal hierachter niet kennen.

Mijn schoonmoeder is vroeger geadopteerd en haar moeder is na een paar jaar geëmigreerd naar Australie . Ze heeft daar een gezin gesticht van 4 kinderen. Na het overlijden van deze vrouw werd het bekend dat er nog een kind ter adoptie is afgestaan in Nederland. Een broer Josef en een nicht Tonnie zijn via het radio programma adres onbekend op zoek gegaan. De programma makers kwamen via facebook in contact met Alko.

Begin  Januari 2018 waren wij als familie in dit programma ,daar kregen Tonnie en Josef te horen dat  mijn schoonmoeder was overleden. Maar dat ze wel contact met Alko en Jaap hadden gelegd. Het werd een eerste ontmoeting via Skype erg bijzonder. Josef is in April naar Nederland gekomen en is toen bij ons thuis geweest.

Nu zijn wij hier en uiteraard willen we de overige tantes ook ontmoeten. De andere broer van mijn schoonmoeder woont te ver weg van Melbourne. We hadden om half 10 afgesproken beneden bij de receptie. Heel apart als je daar 2 vrouwen ziet staan die eigenlijk tantes van Alko blijken te zijn. De ontmoeting verliep erg ontspannen en we voelde ons meteen welkom. Ze namen ons Vandaag mee op pad. Van te voren hadden ze gevraagd via de mail wat onze interesses waren. Natuur,dieren geschiedenis. Vooral Australische dieren en natuur geschiedenis als laatste hadden we gezegd.

Het werd een dierentuin vol met Australische dierentuin genaamd:

Healesville .Sanctuary.

We kregen eerst een leuke route ernaar toe. De man van Alida was ook mee en die reed ons erheen. Rond een uur of elf kwamen we er aan en na een sanitaire stop waren we zover voor de kennismaking met de Australische dieren. De namen ben ik echt kwijt maar de foto's staan in het album. Erg bijzonder allemaal en het weer speelde goed mee we hadden het zelfs warm.

Onderweg waren de koala beren zowaar wakker Hij is wakker

en we hebben ze nu voor het eerst zien klauteren in de bomen,zien eten en lopen over de grond.Samen met de koala

Meest bijzonderen was wel het ziekenhuis van het park. Daar kwam net een vrouw binnen met een koala in een mandje. Koala met zeer pootje

Beestje was aangereden door een auto en heeft een operatie aan zijn pootje gehad. Alko smolt ter plekke en achter glas vond hij eigenlijk nog even te ver. Dus in zijn beste Engels vroeg hij de vrouw of hij het dichterbij mocht zien. En jawoord daar kwam ze aan ....Liefst nog even aaien maar dat ging niet

hij kon er geen genoeg van krijgen. ❤️Wat een geluk hadden wij vandaag.

Verder zagen we een prachtige vogelsoort ,meerdere soorten vogels door het hele park.Prachtige kleurenLanding

En natuurlijk een aantal kangaroo,s met als slot een baby in de buidel😍Kijk ze drinkt bij de moeder KangarooBaby kangaroo

Na een prachtige dag vertrokken we weer richting melbourne.

Onderweg maakte we nog een stop bij een wijn proeverij. De hele streek daar is echt een wijn streek. En het uitzicht was echt fantastisch . Uitzicht wijnproeverijUitzicht wijnproeverij

Natuurlijk ook even wat familie kiekjes voor het thuisfront. FamilieFamilie

En nadat ze de wijn hadden geproefd en ingeslagen gingen we op weg naar het huis van Ann.Ann aan het wijn proeven

Peter reed ons er wederom heen ,maar het verkeer was erg druk en Ann gaf hem opties hoe hij kon rijden. Dit was een grappig geheel. Want Peter wilde gewoon de weg weten en niet de opties. Geeft niks we kwamen er en daar dronken we gezellig samen koffie.Huis van Ann

We Ontmoetten de zoon van Alida en Peter ,Blair en uiteindelijk gingen we met elkaar als afsluiting van deze gezellige dag wat eten in Melbourne.Uiteten MelbournePeter en Alida en hun zoon Blair

1. Paul:
    14 september 2018
    Een dagvan avondtuur en nieuwe ontmoetingen, leuk..
    Altijd al gedacht dat alko n koala liefde had.
  2. Petra:
    14 september 2018
    Wat een heerlijke ontmoeting met de familie!
  3. Auk de Groot:
    14 september 2018
    Mooi dat jullie elkaar ontmoet hebben en die dieren zo mooi ook een prachtig land
  4. Louis en nanna:
    14 september 2018
    wat een leuk verhaal en veel gezien have fun
  5. Margot:
    14 september 2018
    Wat fijn dat het een ontmoeting was die goed heeft uitgepakt in een ontspannen sfeer. Is toch altijd even afwachten. Kortom weer een geslaagde dag.
  6. Tonnie:
    14 september 2018
    Fijn dat jullie zo'n leuke dag met de australische familie hebben gehad.
  7. Ria:
    14 september 2018
    Een prachtige dag met veel mooie dieren en natuur.
    Je ziet een hele gezellige familie bij elkaar.
    Trouwens je hebt weer prachtige foto's gemaakt.
  8. Annemarie Rekmans:
    14 september 2018
    Wauw wat super familie ontmoeten en zo'n mooie dag prachtige foto's weer
  9. Jolanda:
    14 september 2018
    Wat beleven jullie veel zeg !
    Echt byzonder om dan je familie te ontmoeten
    Nog veel mooi dagen gewenst !
    Wij gaan maandag naar Bonaire , ook leuk !
    Daar werkt mijn broer , tijdelijk , in het ziekenhuis
  10. Bianca:
    14 september 2018
    Straks wil alko een koala mee naar huis nemen 😂
    En weer prachtige foto's gemaakt👌🏼
    Super om zo je familie te leren kennen
    Dikke💋
  11. Alida:
    15 september 2018
    It was a wonderful day. We enjoyed vey much meeting you both.