De Trip naar New York😀

19 oktober 2019 - Elizabeth, Verenigde Staten

Vandaag was het dan eindelijk zo ver .We hadden afgesproken om 11 uur van huis te gaan en jawel daar kwam de limousine aanrijden.

De eerste tour begon, want alle koffers moesten erin.We kennen paul niet goedschiks.....dan kwaadschiks maar de kofferbak gaat dicht😂 Iedereen instappen nog een paar kleine koffers bij de benen, fotomomentje en gaan. Papa stond ons thuis geheel in stijl op te wachten, dus toen nog even een groepsfoto gemaakt door mama. Nou iedereen weet dat is voor haar niet alledaagse kost. Maar volgens mij prima gelukt😀

Op naar Schiphol!
Daar aan gekomen was het natuurlijk druk dus pap zette even de auto neer op verdrijving vak. Uitladen maar....en ja hoor daar kwamen ze al . Van wie is die auto ....die moet nu weg. Ja dat begrijpen wij ook wel😜

Nou daar gingen we met onze foto koffers wat al een leuk gezicht van zichzelf was. Mensen keken ons aan...hoe zou dat nou komen😂

De balie waar we moesten zijn was erg rustig aan onze maatschappelijk stond er nog niet bij. Gewoon in de rij allemaal zei Angela.Ik vraag het zo wel. En jawel we konden gewoon onze koffers hier kwijt. Duurde wel even met 8 personen maar dat is logisch.

Op naar de controle. Ook hier konden we in de hoek doorsteken dankzij Britt die pas 13 is. Kortom binnen notime waren we overal door en toen konden we niet anders dan eerst koffie gaan drinken bij Starbucks. Hmmmmmm🍮

Ja dan is het daarna natuurlijk even lopen ,winkels kijken,plassen,buiten bij de vliegtuigen kijken en dan tot slot naar de gate.

Helaas de eerste vertraging stond al op het bord, gelukkig maar 20 minuten. De mannen dronken er maar een 🍺 op en Wii vermaakte onszelf.

De start was naar Kopenhagen in een klein vliegtuigje. Je zat 2 aan 2 wat niet erg was. Maar de hoogte was echt wel krap. Gelukkig zijn we geen 2 meter😜

Opstijgen en dalen allemaal in ruim een uur. Nou dat stukje hadden we vast gehad. Iedereen er weer uit en wederom winkels kijken en wat te eten en drinken scoren.

Ja je krijgt in het vliegtuig wel wat maar als je extra drinken mee neemt heb je vanavond in het huisje ook nog iets👍
De tijd vloog en we moesten nog opschieten want Angela riep al dat beraden was gestart.

Nou dit was een groter schatje wat ons ging vervoeren. Even vast door het raam naar kijken en zien dat de piloot zich klaar maakt. Hups lopen maar onze rijen moesten aan board. Een rij voor de Familie Rutte en een erachter voor de Familie Pols. Gezellig😀

Voorzien van een kussen ,deken ,fles water en oortjes ging het avontuur verder. Ja en dan is het wel even zitten. Of voor sommige van ons slapen😴

Wakker worden want de maaltijd wordt geserveerd. Ohhhh Spannend wat zou het zijn. Salade , rundvlees met rijst, toetje, warm broodje met brie en toastjes en drankje erbij en koffie of thee toe. Niet verkeerd dacht ik zo.  En als je het niet lust dan kon je altijd wel iets door schuiven naar de ander. Ja eten op je eigen plek is altijd toch iets krap en een uitdaging. Alko zat aan ze verkeerde kant en dat maakte hem wat klunzig maar zonder knoeien is alles toch opgegaan. Helaas was het openen van een flesje cola minder succesvol😬 Jawel deze begon te sluiten en wel het eerst naar mij . Maar ze reactie was snel en doeltreffend hij werkte het flesje naar de Grond om de schade binnen de perken te houden😂 Leed was geschied maar ik zeg maar zo ging schoon en netjes mee.

We hadden nog vele uren te gaan dus ieder deed ze eigen ding  weer. Maar na 8 uur nog een wrap en koffie achter onze kiezen was het zover. De landing😍

Hup vliegtuig uit benen strekken en even staan na al die tijd zitten..... Nou neem daar even de tijd voor. Want we moesten door de controle. Rijen dik en maar 3 hokjes die open waren. Geduld ,Geduld en nog een Geduld. Gelukkig werden er nog een paar hokjes geopend en konden we stapje voor stapje naar voren. Maar ook hier kwamen we aan de beurt en jawel ik moest even met die meneer mee want er was iets met mijn vingerafdrukken. Als ik het goed begreep tenminste.... Ik werd mee genomen naar een andere ruimte kreeg een bankje waar ik plaats nam met vele andere en jawel hier werkte achter 4 balies wel 7 mensen. Nou dus er is wel personeel maar staat gewoon ergens anders. Wat ze gedaan hebben weet ik nog niet ze riepen mijn naam op Miranda Rutte . Nou geloof me spreken ze apart uit hoor. Kreeg me paspoort terug en kon me bij de rest voegen.

Op naar de koffers, en al die lachende gezichten stonden op de band al te wachten. Makkelijk en gezellig . Even plassen en door naar de laatste controle. Je moest nog een briefje laten zien of je wat heb aangegeven. En hoe georganiseerd ik ook ben wist niet waar ik het had. Ik was er uitgehaald en kreeg het bij me paspoort terug. Nou ik wist het niet meer. Dus hele familie Pols weer mee met die meneer maar ineens had ik een ingeving. Ik vond het in me broekzak. Dus probleem opgelost😅

Ja en toen kwam het bestellen van een uber taxi. Nou ja twee voor ze achten. Stappen doorlopen, betaald via creditcard en dan opzoek naar locatie waar je wordt opgepikt. Het gaat zo snel dat de chauffeur belde al. En in mijn perfecte Engels /Nederlands kwam ik eruit en jawel wij konden vast mee. Angela bleef bij Paul,Linda en Britt want die had de aanvraag voor de andere taxi op haar app.

Na een klein kwartier stonden we op het adres wat we hadden opgegeven. Zegt de chauffeur is het echt hier.... Nou begon toch iets te zweten ha ha ha . Ik gauw nog de app van airbnb erbij en laten zien. Jawoord het is hier zegt hij. Roos en ik gingen op onderzoek uit voor de sleutel. Middelste brievenbus staat in de advertentie. Kut....geen sleutel. Bovenste dan maar proberen en jawel daar zat de sleutel in😅 4 sleutels en dan maar hopen dat je binnenkomt.

Ja dat lukt en we zagen een bordje airbnb wat naar beneden wees. Alle sleutels geprobeerd maar de deur kon niet geopend worden. Dan nog maar even de app openen wat er staat . Oh ja geen internet standaard, wat zijn we eigenlijk verwend hiermee. Maar roos riep me al want die zag het bordje voor 3 kamer appartement wat naar boven wees. En jawel de deur ging open en we traden binnen in ons domein van de komende week. Alles keurig netjes!

Toen we alles boven hadden kwamen de andere er ook aan en waren we dus op de plaats van bestemming. Kamers verdelen badkamers verdelen koffers uitgepakt en een drankje wat we gelukkig snuit vliegtuig nog bij ons hadden. En toen was het echt bedtijd.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Auk de Groot:
    20 oktober 2019
    Haha jullie avontuur is begonnen ,gelijk dus al
    Ja het moet ook niet allemaal in 1x goed gaan natuurlijk
    Wel fijn dat jullie goed aangekomen zijn , heel veel plezier
  2. Johan Rozeboom:
    20 oktober 2019
    Goedemiddag, ja het is hier middag. wij zijn blij dat jullie een goede vlucht hebben gehad en dat eigenlijk alles naar wens is verlopen, dus geniet er van, daar in dat verre New York.
    Met de logeetjes gaat ook alles naar wens.
  3. Marcel:
    20 oktober 2019
    Leuk om de avonturen te lezen en te zien veel plezier
  4. Margot:
    20 oktober 2019
    Oh wat een avontuur al bij aanvang. Iets om niet te vergeten. En ja hoor dat nou net jij er weer uitgepikt werd haha. Wij wensen jullie heel veel plezier. Op naar de volgende belevenissen!! 😘😘😘
  5. Papa en mama:
    Leuk
  6. Papa en mama:
    20 oktober 2019
    Blij dat alles Goed is gegaan op een paar kleine dingetjes na maar alles kan ook niet meteen goed gaan heel veel plezier met elkaar en wij wachten weer op het volgende verslag
  7. Bianca:
    20 oktober 2019
    Ooooo echt weer wat voor jou😁
    Maar eind goed al goed op plaats van bestemming👍🏼
    Veel plezier morgen😘
  8. Ria:
    21 oktober 2019
    is weer een leuk en boeiend verslag van jouw met leuke foto's
    ben nu al benieuwd naar wat jullie van new York vinden.
    allemaal heel veel plezier.
  9. Mien rutte:
    Had jij weer 😂😂veel plezier 👄👄👄
  10. Annemarie Rekmans:
    21 oktober 2019
    Fijn dat jullie goed aangekomen zijn!!! nu lekker genieten samen!!! liefs allen XXX