De Derde dag New York😀

22 oktober 2019 - Brooklyn, Verenigde Staten

De Polsjes hadden vanmorgen vroeg de wind. Om 06:00 was het hele gezin al wakker. De familie Rutte lag nog heerlijk op één oor. Na het gestresste ontbijt van gisteren zijn Alko, Miranda en Melissa maar om 07:00 brood gaan halen. Angela zorgde voor een gedekte tafel en de gebakken eieren. Tijdens het bakken van de eieren ging het brandalarm af, want van een afzuigkap hebben ze hier niet gehoord. Wat zullen de buren blij met ons zijn.

Zo rond 08:30 was het tijd om te vertrekken richting de bus, we wilden de bus van 09:14 pakken. Helaas kwam er geen bus, dus hebben we nog langer moeten wachten. Vandaag stond op het programma om Vrijheidsbeeld te bezoeken en een hop on hop off bus door Brooklyn waarbij we uit zouden stappen bij de Brooklyn Bridge.

We waren vroeg bij de opstapplek van de boot naar het Vrijheidsbeeld. Geen rij voor de security, dus hup die boot op. Helaas was de boot bij stilstand al enorm aan het schommelen en is Miranda samen met Alko van de boot af gegaan. De rest heeft de tocht voorgezet naar het Vrijheidsbeeld.

Op het eiland aangekomen hebben we een rondje om het beeld gelopen en wat foto’s gemaakt. Bijzonder om te zien van zo dichtbij. Daarna nog een snelle blik in het museum om vervolgens de boot terug te pakken.

In de middag hebben we de hop on hop off bus gepakt richting de Brooklyn Bridge. Onderweg kwamen we langs Chinatown. De gids was erg bijzonder. Tijdnes het vertellen, had hij constant zijn ogen dicht en was hij behoorlijk op zijn kauwgom aan het smakken. We hebben een klein stukje op de Brooklyn Bridge gelopen, maar het was behoorlijk koud, dus niet over de hele brug. De brug is super groot en mooi om te zien. Ook kon je vanaf de Brooklyn Bridge prachtig kijken naar de Manhattan Bridge en de enorme wolkenkrabbers die vandaag echt in de wolken lagen.

Omdat we het zo koud hadden zijn we snel richting het restaurant gegaan om lekker te gaan eten. Inmiddels zijn we weer thuis en is iedereen weer helemaal afgemat.