De Vijfde dag New York😀

24 oktober 2019 - New York City, Verenigde Staten

Vandaag een vroegertje. We wilden om 09:04 de trein pakken, dus dat betekent om 08:30 de deur uit. Het was echt prachtig weer. Perfect voor de activiteiten van vandaag. Fietsen door Central Park en een Broadway tour.

Met onze sightseeingpass konden we fietsen huren. Allemaal een fiets en Paul en Britt een tandem. Even een tegenvaller voor Britt, zij moest een helm dragen, omdat ze onder de 15 jaar is. Dit stond haar trouwens heel goed, echt waar! Het fietsen door Central Park was echt fantastisch! Zoveel mooie natuurplakken, vijvers en speelplekken. Je kijkt je ogen uit zo groot als dat is. Onderweg natuurlijk stoppen om wat foto’s te maken en te genieten van al het moois dat er te zien is.

Ondertussen kregen we nogal wat trek en besloten we de picknick op te halen die ook bij de sightseeingpass inzat. We waren blij verrast. Iedereen mocht twee belegde broodjes uitzoeken, kreeg een appel, koek, chips en een flesje water. Dit hebben we heerlijk opgegeten langs een prachtige vijfer met uitzicht op de wolkenkrabbers. Wat zijn dit soort momenten toch bijzonder!

Eigenlijk stond Central Park Zoo ook op de planning, maar we genoten zo van het fietsen door Centrak Park dat we besloten dat te schrappen. Wel zijn we op de fiets naar de winkel Century 21 gegaan, dit was volgens bronnen een fantastische winkel. Helaas was dit voor ons niet zo, maar dat kun je wel eens hebben.

Na de fietsen hebben ingeleverd zijn we terug gelopen naar Times Square, daar zou de Broadway tour starten. We waren nog wat vroeg, dus hebben nog even heerlijk midden op een trap op de Times Square gezeten. Je kunt hier uren zitten en mensen kijken.

Om 16:00 begon onze tour. Onze gids was een acteur en dat was duidelijk te zien. Het was niet wat wij verwachtten van de tour, maar die man deed het leuk. We zijn langs veel theaters gelopen en hebben de ins en outs erover gehoord. Helaas was een kijkje in de theaters niet een onderdeel van de tour.

Natuurlijk lustten we allemaal wel weer iets en gingen we nog iets van Britt haar lijstje afstrepen. Namelijk eten bij Mac Donalds. Op advies van de gids zijn we naar de grootste Mac Donalds gegaan in de wereld. Het zag er van buiten mooi uit en binnen had je maar liefs 3 verdiepingen waar je kon zitten. Best groot dus.

We zijn inmiddels weer thuis en gaan zo lekker ons bedje opzoeken. Morgen staat namelijk een hele zware dag gepland😜 SHOPPEN!

1. Johan Rozeboom:
    25 oktober 2019
    Erg mooie foto's, wij zien wl dat jullie er ook erg van genieten.
  2. Ria:
    25 oktober 2019
    wat een belevenis voor jullie op de fiets, prachtig weer en een leuke wandeling langs de theaters.
    en bij de grootste Mac Donalds een big Mac eten kan je niet overslaan.
    veel succes met shoppen.
  3. Margot:
    25 oktober 2019
    Wat zien jullie veel, en genieten jullie volop.
    Geweldig zo'n reis. Prachtige foto's en reisverhalen. Was er bij de mac ook een pianist aan het spelen?
    Het zit er alweer bijna op, geniet er nog van 😘😘
  4. Annemarie Rekmans:
    25 oktober 2019
    Prachtige foto's super om jullie te zien genieten!!!
  5. Ad en marja:
    25 oktober 2019
    Wat een prachtige verhalen en wat een avontuur geniet er van en ook van elkaar
    Fijne tijd nog
  6. Bianca:
    25 oktober 2019
    Het zijn weer prachtige foto's
    En bij de Mac eten hè vervelend hoor😁
    Veel plezier met shoppen morgen 🛍
    Dikke 💋
  7. Wil:
    25 oktober 2019
    Wat leuk op de fiets, en wat een mooi weer, heerlijk.
    Ziet er goed uit.
  8. Inge Breed:
    25 oktober 2019
    Wat kan een mens veel doen in zo een geweldige week.🚲⏰