De Vierde dag New York😀

23 oktober 2019 - New York City, Verenigde Staten

We zijn alweer over de helft van onze trip. Vandaag mochten we “uitslapen”. We hadden bedacht dat we om om 10:42 de bus te pakken. Daarvoor wilde Britt heel graag een donut halen bij Dunkin Donuts. Na een relaxed ontbijt waarbij er al gekookt is voor de avond, zijn we op pad gegaan. Eenmaal bij Dunkin Donuts aangekomen, zag het er niet uit zoals de meiden wilden, dus besloten om in de stad te gaan kijken. Nu we geen donuts gingen eten, waren we te vroeg voor de bus. Daarom hebben we besloten een nieuw uitdaging aan te gaan: de trein. Dit ging verbazend wekkend goed. Je koopt je kaartje bij het loket en wacht op de trein, die in tegenstelling tot de bus wel op tijd komt.

Vandaag was een rustige planning. De ochtend was vrij om wat winkels te bezoek. In de middag stond the top of the rocks en Broadway tour gepland. De ochtend was heerlijk relaxed. We zijn onder ander naar de Disney Store en Christmas Store geweest. Wat een winkel! Niet alleen kinderen, maar ook volwassen worden hier hebberig van! Angela heeft speciaal voor Linda nog even Mini Mouse oren opgezet, dit deed ze vroeger namelijk ook. Roos een mooie ketting gekocht en de rest hun portemonnee gesloten gelaten😜

In de middag mochten we dan eindelijk naar boven bij the top of the rocks. Bizar hoe dat daar gaat. Per 5 minuten mag er een groep naar de lift toe. Daar kom je bij de security check om vervolgens uit te komen bij het theater. Hier worden 3 filmpjes afgespeeld van elk 4 minuten. Na elk filmpje vertrekt er een groep naar de lift. De lift brengt je in 43 seconden naar boven. Daar kom je uit bij een gigantisch uitzicht. Zoals Paul het ook wel noemt: MAGISCH! Hier zijn natuurlijk behoorlijk van foto’s gekomen. Met een trap kon je nog een stukje hoger. We zagen ook dat de rij om met de lift naar beneden te gaan mega was. We kregen al een beetje een kriebel dat we de Broadway tour niet zouden redden. Deze hebben we gelukkig kunnen verplaatsen naar morgen, daardoor konden we nog wat langer genieten van het prachtige uitzicht!

Doordat de Broadway tour verplaatst is naar morgen, wilden we het eten wat gemaakt was ook bewaren voor morgen. Vandaag zouden we dan nog een keer gaan eten bij een van de restaurants die inbegrepen zaten bij de sightseeingpas. Met behoorlijk wat trek gingen we naar het restaurant. Na wat zoeken kwamen we eindelijk daar aan, is het restaurant gesloten..... Kort overleg gehouden en besloten dan toch gewoon lekker het eten wat thuis staat op te eten.

We zaten dichtbij het treinstation, dus besloten met de trein terug te gaan. Weer stonden we verbaasd over hoe dat hier gaat. In een centrale hal staan alle treinen en dan vlak voordat de trein vertrekt, komt het perron erop te staan en werd omgeroepen dat je moest gaan boarden. Het leek het vliegveld wel😅

Het was weer een mooie dag vol met prachtige indrukken. Je komt gewoon ogen tekort.

1. Josef&annie:
    24 oktober 2019
    Looks like a great time so far But many issues with food it seems😉Enjoy the rest of your time ❤️👍
  2. Mien rutte:
    24 oktober 2019
    Nou nou wat een belevenis leuk hoor gr. T.mien o.mars xxx
  3. Bianca:
    24 oktober 2019
    Weer een super gezellig vol dagje
    Veel plezier morgen
    Dikke💋
  4. Ria:
    24 oktober 2019
    weer een goed gevulde dag en goed beschreven van jullie belevenis.
    ben benieuwd naar vandaag.
    veel plezier.
  5. Auk de Groot:
    24 oktober 2019
    Jullie gaan lekker daar ,hele belevenis iedere dag
    Super 😘😘
  6. Annemarie Rekmans:
    24 oktober 2019
    Wat een avonturen super om mee te genieten ! Zitten jullie eigenlijk in een huis of appartement ? Daar kan ik mij geen voorstelling van maken ? Foto ? Geniet ze nog samen !
  7. Perry Slager:
    24 oktober 2019
    gaaf hoor elke dag is weer een belevenis .........Top hoor
  8. Papa en mama:
    24 oktober 2019
    Jullie worden al echte wereld reizigers wat zullen jullie hoofden vol zitten het is prachtig allemaal en wij wachten weer op het volgende verhaal 💝💝💝💝