Vakantiepark Schin op Geul 26 okt t/m 2 nov

28 oktober 2020 - Valkenburg aan de Geul, Nederland

En dan zijn we aangekomen in Schin op geul. Eerste wat opvalt zijn de heuvels.Jee dat belooft wat hoor. We mochten direct in ons huisje. Erg modern en mooi en heel schoon dat is erg fijn. Kortom hier kunnen we ons wel vermaken de komende week. En daar gaan we weer alles uitladen. Wat een benden heb je mee als je in Nederland weg bent.

In de middag zijn we nog even op de fiets naar Gulpen gegaan. Heuvel op en af maar we hebben het gered. We treffen het met het weer mooi droog met beetje zon en wind. Dus de eerste 11 km hebben we hier alweer gehad. Met gevulde tassen kwamen we weer thuis. Honden mag je alleen uitlaten buiten het park daar loopt een wandelpad. We hebben dit even gelopen maar was erg drassig en vies . Aangezien het al donker werd gauw weer terug morgen weer nieuwe ronden om op onderzoek te gaan. Vanavond lekker de kliekjes opgemaakt van de gourmet.

Dinsdag

We waren al op tijd op en na een kop koffie als eerst maar even de deur uit met de honden. Wederom het wandelpad genomen maar toen flink door gelopen. Uiteindelijk kwam ik een doorgang tegen die je kon volgen. Heel veel trappen omhoog, tong op me knieën maar oh wat een uitzicht😀 Door dit pas te volgen kwam je bovenaan het lark weer uit. Top!
Na het ontbijt op de fiets naar Heerlen . Via social deal hadden we een vlees pakket gekocht bij de slager. Met google maps is dat een beleving op zich. Weer flink de heuvels op fietsen gelukkig hebben we een elektrische fiets anders was het niet grappig geweest. Samen even rondje gemaakt door Heerlen en toen weer terug op de fiets. Door Corona kun je nergens zitten en wat nuttigen dus wat doe je dan...neem gewoon gebak mee naar huis,Heerlijk.

Rond een uur of 16 zijn we nog even met de honden op pad gegaan. Volg de rode bordjes en je heb meteen een leuke flinke wandeling . Nou dat hebben we gedaan. Wat heerlijk en weer dat uitzicht prachtig gewoon
Alko heeft zich vervolgens op de zuurkool stamppot gestort. Dus we hebben heerlijk gegeten.

Woensdag

En de zon schijnt, daar moeten we het van nemen. Eerst een rondje met de honden en dan ontbijten en pleite. Op naar Margraten. De begraafplaats waar de Amerikanen begraven liggen die gesneuveld zijn in de oorlog. Idee van me schoonvader. Nou dat was indrukwekkend. Ten eerste de fietstocht was een uitdaging. Google liet ons fietsen over paden waarvan wij dachten is dit echt een fietspad. Maar we zijn er gekomen. De foto’s zeggen genoeg zo prachtig het is.

Op de terugweg nog even via Gulpen gefietst om boodschappen in te slaan. Ze zeggen dat het gaat regenen dus we dachten eerst maar terug en de honden uitlaten . En wat denk je geen druppel gevallen.

Maar even thuis in huisje is ook fijn. Voor alko canal digitaal geïnstalleerd zodat hij wielrennen kan kijken en ik heb een start gemaakt met me nieuwe project Daiming Painting. De tijd gaat gewoon door dus even een wijntje en biertje voordat we met de honden gaan wandelen. En wat eten we vandaag.... pilaf met rijst bij de slager vandaan. Dus heel veel werk hebben we niet

Donderdag

Vanmorgen al vroeg wakker en wederom droog en klein beetje zon. Dus eerst maar eens een flinke wandeling gemaakt, gewoon de wandel route volgen en idd wat was het weer mooi. Bijna 5 km was de wandeling, honden kapot en wij konden op pad naar Valkenburg. Dat was maar klein stukje fietsen. Wat een treurig geheel alle restaurant gesloten en waar het normaal bruist van de mensen was het nu uitgestorven. Daarom maar snel wat lekkers bij de bakker gehaald en op naar de kringloop winkel. Helaas geen puzzel te scoren voor alko...Jammer. We houden verder een rustige dag met wat eten drinken puzzelen en painten. Inmiddels is het gaan regenen dus we blijven lekker binnen. Rond 1630 uur werd het weer droog en konden we toch nog op pad met de honden. Weer een nieuwe route en wel ruim 5 km gewandeld, Toch nog een heerlijke afsluiting van deze dag.

vrijdag

Vanmorgen waren we al vroeg op dus we hadden zin in een wandeling met de honden. Op advies van een man hebben we weer een nieuwe route gevonden. Prachtig en ruim 1,5 uur gewandeld, thuis aangekomen hadden we wel trek dus paar gebakken eieren met spek ging er wel in. Het weer was prachtig dus ik had via een app een fiets route uitgestippeld van 45 km. Nou daar gingen we dan tassen gevuld met lekker fruit en drinken en op de pedalen. De eerste 10 km ging via Valkenburg en ja daar hoor de berg op fietsen ook bij. Wat een klus maar gelukkig mag je dan ook weer naar beneden. Helaas geen toilet te vinden dus dan maar in de vrije natuur. De route leidde ons door mooie dorpjes en natuurgebieden echt prachtig. Als laatste reden we door Gulpen dus dat was handig om toch nog wat boodschappen mee te nemen. Na een paar uur fietsen kwamen we moe maar voldaan weer aan in het huisje. We hadden wel wat verdiend dacht ik zo na al die sportieve uren in de buitenlucht. Het smaakte prima en de vermoeidheid was voelbaar. Maar daar had alko geen boodschap aan we moesten nog een ronde maken met de honden dus hup... weer in de benen. Nou geloof me ik was blij dat die 5 km er op zaten het is genoeg voor vandaag. Douchen eten en hangen op de bank dat is het enige wat ik nog doe. Maar het was een super leuke dag😀

Zaterdag

Vanmorgen  waren we al vroeg op pad met de honden. Even een andere kant op de zon scheen t prachtig en het was gewoon warm. De goorste ronde ooit maar niet de mooiste. De honden waren doodop en konden bijna de laatste meters niet meer maken. De honden hebben we thuis gebracht en wij zijn toch maar op de pedalen gestapt. Nu via google maps naar Maastricht in de hoop dat we minder hoefde te klimmen. Helaas we moesten de club erg op ....wat een klus laatste stukje helaas toch moeten lopen kon echt niet meer. In Maastricht aangekomen viel het ons op dat het erg druk was met winkelende mensen. Wat Corona hier niks van te merken. Het voelde voor ons niet echt goed. Daarom een patatje genuttigd op de markt en toen weer terug. Nu wel de knoop route gevolgd en we hebben weer een hele mooie route gehad. Natuurlijk ook weer wat klimmen en dalen maar na 36 km zijn we toch weer veilig thuis gekomen. Natuurlijk zijn we kapot van al deze inspanningen. Daarom vandaag maar wat te eten laten bezorgen ,nou dat hadden we verdiend

Zondag

En dan is het hier in dit park de laatste dag. Wat hebben we een mooie sportieve week gehad. Natuurlijk start de dag net als alle andere met een grote wandeling met de honden. Nou wij waren kapot na bijna 7 km lopen en de honden ook. Daarom vandaag niet veel bijzonders gedaan. Beetje opruimen en inpakken en verder niks.